Sunday, March 30, 2014

Santai di Hutan Lipur Lata Tembakah

Sempena cuti persekolahan, gua membawa keluarga beriadah di Hutan Lipur Lata Tembakah. Sementara adik-adik dan mak gua sedang mandi-manda, gua pula ada rancangan sendiri. Apa lagi kalau bukan memancing. hehe. Dengan hanya menggunakan tali tangsi dan mata kail, gua memancing ikan-ikan sungai (gua sendiri tidak tahu nama ikan-ikan tersebut) yang banyak berkeliaran di jeram-jeram Lata Tembakah.

Ketam air tawar yang ditangkap oleh Epi, adik gua

Sambil mandi, sambil memancing


Ikan terbesar yang berjaya gua tewaskan. Sungguh menghiburkan

Dengan menggunakan tali dan mata kail sahaja, henjutan sang ikan dapat dirasa terus pada tangan


Draco/gliding lizard di Lata Tembakah

No comments:

Post a Comment

This line starts after some blank space at left This line starts after some blank space at left This line starts after some blank space at left
This line starts after some blank space at left