Wednesday, May 22, 2013

Pengilat Jalanan - Road To Kemaman

Minggu lepas gua outstation ke Kemaman atas urusan kerja. Sebagai seorang pengilat tegar, pancing dan kotak gewang sentiasa gua bawa bersama-sama. Sepanjang perjalanan ke Kemaman, gua sempat singgah di  beberapa buah lokasi yang dirasakan berpotensi untuk mengilat. Namun, banyak port yang gua singgah memberikan keputusan yang negatif. Hanya seekor haruan saja yang mampu gua berpuas hati.


Satu-satunya haruan yang tertewas di salah satu lokasi yang sempat disinggah. Port ini terletak dalam daerah Setiu.

Pok kor & mengkarung berebutkan gewang katak kerana menganggapnya sebagai makanan.  

Tebing Tembah, yang terletak di Paka merupakan lokasi ideal untuk mengilat spesies muara jika kena pada waktunya.

Pantai Kerteh, penduduk tempatan di sini lebih gemar bermain Apollo dan candat untuk mencari sotong.

Sangkar yang dibina khas oleh Jabatan Perikanan untuk inkubasi telur penyu yang terletak di Pantai Kerteh. 

Menu 'Road To Kemaman' - Haruan Stim Chinese Style. 

No comments:

Post a Comment

This line starts after some blank space at left This line starts after some blank space at left This line starts after some blank space at left
This line starts after some blank space at left