Thursday, May 16, 2013

Lubuk Lunyai

Hari ini gua ada 'bad news' untuk semua pengilat-pengilat sekitar Pasir Mas & Rantau Panjang. Sebelum itu gua ingin bertanya tuan-tuan sekalian, kenalkah tuan-tuan dengan port mengilat yang tersohor dengan panggilan kolam air hijau? atau pun kolam Jeram Perdah. Kalau tak kenal mungkin tuan-tuan orang Besut.

Ok, berbalik pada 'bad news' yang gua ingin storykan dekat tuan-tuan sekalian. Hari ini bertarikh 15 May 2013, setelah seminggu lebih tak turun casting, gua dan dua orang rakan, Apis dan Yo dengan semangat yang berkobar-kobar menuju ke port regular kami, kolam air hijau untuk mengilat. Namun, sesampainya kami ke port tersebut, surpriseeeeeeee!!!!!

*sila lihat gambar, gua sudah hilang mood.

Aktiviti menimba/mengeringkan air sedang dilakukan di sini. Hampeh!

Dua buah jentera digunakan. Hampeh!

Paip untuk menyedut air. Hampeh!


Air yang disedut dialirkan ke parit sebelah. Hampeh!


Pondok yang dibina khas untuk bermalam sementara menunggu air kering. Hampeh!


Paras air mula menurun. Hampeh!

Antara hasil. Hampeh!


Sapu licin. Hampeh!

Frust ke bang?....Hampeh!...Hampeh!...Hampeh!

1 comment:

  1. tasik hijau pat kawe pelepah angin ngail nga org umah klu cuti time gian... hehe... xdop harapan nak singgah lubuk ni dlm cuti 2 minggu ni

    ReplyDelete

This line starts after some blank space at left This line starts after some blank space at left This line starts after some blank space at left
This line starts after some blank space at left