Monday, February 18, 2013

Kolam D'bj Kampung Lati

Dua hari lepas gua berkesempatan memancing di kolam D'bj yang terletak di Kampung Lati, Pasir Mas. Kolam ini dibuka kira-kira 3 tahun yang lalu namun baru sekarang gua berpeluang mencubanya. Terima kasih kepada Syahrul, sifu memancing kolam gua atas ajakan dan segala tunjuk ajar ilmu memancing kolam.


senarai harga untuk memancing di kolam ini. Agak berpatutan jika dibandingkan dengan kolam memancing komersil yang lain

suasana kolam yang sangat damai jauh dari bunyi bising kenderaan

kolam ini pada asalnya digali untuk tujuan pembuatan batu bata sebelum di jadikan kolam memancing

Syahrul atau Yo, sifu pancingan kolam gua dengan tangkapan jackpotnya, pacu seberat 6.16kg

teruja pertama kali merasa larian sang rohu

tiga ekor sudah cukup memuaskan hati bagi gua yang masih mentah dalam arena pancingan kolam


penggunaan mata bom yang sinonim dengan pancingan kolam

keli terbesar gua di kolam ini seberat 5.8 kg


keli di sini sangat sihat dan tidak banyak luka pada badan serta sirip


ikan-ikan di sini boleh di bawa balik atau dijual semula kepada pemilik kolam dengan harga yang berpatutan

1 comment:

This line starts after some blank space at left This line starts after some blank space at left This line starts after some blank space at left
This line starts after some blank space at left